tiistai 27. joulukuuta 2011

Minä olen, koska sinä olet.


Kanavasurffailin tässä yks ilta vahingossa Kari Tapion muistokonserttiin, ja jostain syystä pysähdyin kuuntelemaan hetkeksi. Juontaja Mikko Kuustonen puhui juuri läheisten ja yhteisön tärkeydestä ja mainitsi Etelä-Afrikkalaisten elämänfilosofian nojaavan vanhaan Etelä-Afrikkalaiseen sananlaskuun: Minä olen koska sinä olet. Asian tarkempi googlettaminen tuotti minulle seuraavanlaisen lauseen: "Minä olen koska Sinä olet, Sinä olet koska Me olemme." Pysähdyttävä ajatus, joka varsinkin näin joulun tunnelmissa herätti monenlaista mietettä. Kumpa me muistaisimme aina pitää hyvää huolta perheestämme ja ystävistämme, kiireenkin keskellä. Mikä sen piristävämpää arjen keskellä, kuin puhelu ystävältä tai tapaaminen kahvikupposen äärellä. Ja kuinka hyvä mieli tuleekaan itselle, kun voi auttaa apua tarvitsevaa ihmistä, oli hän sitten nuori tai vanha, vaikka kadulla tai kaupassa? Ensi vuonna lupaan olla entistäkin parempi ystävä ja läheinen. Muistuttakaa minua siitä, jos unohdan ja käyttäydyn tökerösti.

Seuraavassa kuvassa meidän maailman kaikista rakkaimista ihmisitä kaikista rakkain ihminen vastaanottaa joulupukkia. "Sinä olet koska me olemme."


Ja välillä käytiin lahjavarkaissa serkku-pojan apajilla.. :D Serkukset puuhasivat pakettiensa parissa ja Teletapille ois hyvin kelvannu pelkät kimaltelevat nauhat. Sitten kun paketeista alkoi löytyä traktoria ja lentokonetta, välillä piti vähän kinastella että kukas nyt leikkii ja millä koneella. Olimme siis aatto-illan vietossa vanhemmillani jonne kokoontui koko perhe. Ihanaa :)


Lievästä jouluähkystä kärsivänä käytiin tänään kahden siskoni kanssa kaupungissa ihastelemassa alennusmyyntejä. Olihan siellä, paikoin ihan liikaakin väkeä. Itselle tarttui matkaan perusvaatetta ja Teletapille löysin Lindexilta nämä söpöydet -50%. Nettikaupasta jo tuota potkaria katoin, mutta sieltä oli koot loppu. Sattumalta löytyikin sitten myymälästä :)




Lisäksi löysin rakkaalle kummitytölle kuusenpallon (Baby`s First Christmas 2011) jota etsittiin jo ennen joulua. Alekorista nyt siis. Ja hänelle myös Lindexiltä yöpuku. Sekä Teletapin tulevalle serkullekin tarttui jo matkaan jotain pientä :)

Jouluähkyä lievitettiin tietysti Hesburgerissa.. (ÖHÖM) :D Ja kotona kokkailtiin kanasalaattia. Huomenna kyllä heitän viimosetkin laatikot ja rosollit jääkaapista roskiin ja loppuviikon taidetaan syödä kanaa. Niin ja suklaata. Sitä kun valitettavasti vielä on :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti